Comunicat: El president de Veneçuela Nicolás Maduro i l’estelada roja

En primer lloc, volem aclarir que cap de les persones que apareixen a la fotografia és militant d’Itaca. La fotografia correspon a les companyes de la Mediàtica TV (@lamediaticatv), en la presentació del documental “lealtad indiscutible” a Veneçuela. La fotografia ha causat goig o commoció, depenent del costat que estiguem de la història.

Per nosaltres, el posicionament ha de ser clar: solidaritat internacionalista amb els pobles en lluita arreu del món. La qüestió que a nosaltres ens sembla pertinent és perquè la fotografia ha generat tantes reaccions negatives. Les reaccions sobredimensionades que s’han donat són el resultat directe de la guerra mediàtica contra Veneçuela. Aquesta guerra mediàtica sempre ha estat present, però en els últims mesos ha assolit nivells insospitats, com es demostra aquí o aquí . La polèmica sobre la fotografia n’és tan sols un episodi més.

Ítaca, com a organització internacionalista, mantenim un vincle històric de solidaritat amb el moviment popular veneçolà i la República Bolivariana. Concretament, ja des del 2004, de la Brigada Catalana Alí Primera-ÍTACA, amb un triple objectiu: donar a conèixer la lluita dels Països Catalans per l’alliberament social i nacional, trencar el setge mediàtic del país caribeny, i conèixer de primera mà les experiències d’organització i planificació comunitària en matèria d’hàbitat, salut, cultura, joventut i agricultura, entre d’altres, sols possibles amb el procés bolivarià.

Ens resulta sorprenent que el PDeCat s’escanadalitzi per la fotografia de Maduro amb una estelada, però no sigui capaç de pronunciar-se sobre Colòmbia, on grups paramilitars d’extrema dreta (amb lligams amb algunes multinacionals catalanes que tenen vincles amb la dreta catalana, com per exemple Gas Natural Fenosa, Mango, Repsol…) han assassinat més de 150 líders socials els darrers mesos posant en greu perill el procés de pau, o que tampoc digui res del què passa a Hondures, Mèxic, Guatemala… on cada setmana moren periodistes o defensors de DDHH sense que aparegui ni una línia en aquells mitjans on Veneçuela obre portades. O sobre el Marroc – que encara no han tret cap fotografia amb l’estelada – amb qui hi tenen tractes donant cobertura política a l’empresariat català que té grans negocis lucratius que violenten tot tipus de drets laborals i mediambientals al país, i amb qui han traficat el suport internacional del dret a decidir del poble català a canvi de negar-lo al poble sahrahui. O sobre Israel, amb qui s’han fet múltiples fotos i fan negocis tacats de sang, i han suplicat el suport de la causa catalana embrutant-la de sang del poble palestí.

Emplacem a aquelles persones que des de la suposada transversalitat ens critiquen a buscar suports a la causa independentista entre els seus homòlegs polítics d’arreu del Món tal i com fa l’esquerra independentista, com demostra la imatge de la polèmica o el XXI seminari Internacional de Mèxic amb un centenar de partits i organitzacions d’orientació comunista que van donar suport al nostre dret a decidir

Finalment, no sentim cap mena de vergonya, sinó orgull de la foto en qüestió. Seguirem practicant la solidaritat internacionalista amb Veneçuela, de la mateixa manera que ho fem i ho farem amb Colòmbia, l’esquerra abertzale a Euskal Herria, el Sindicato Andaluz de Trabajadores, Palestina, el poble saharaui, Kurdistan o Irlanda. Des d’ÍTACA, com organització internacionalista dels Països Catalans i del moviment de l’Esquerra Independentista seguirem treballant en aquest sentit, intentant donar a conèixer a l’exterior la realitat dels PPCC des d’una visió de classe, crítica i no dogmàtica.

La solidaritat és la tendresa dels pobles!

ÍTACA- Organització Internacionalista dels Països Catalans.

Hugo Chávez Frias amb una estelada

Picture 1 of 12